facebook_pixel

שינה של תינוקות, שנות האלפיים ומה שביניהם

"למה צריך יועצת שינה?", "פעם הסתדרנו מצוין, למה היום הורים רצים ליועץ לכל דבר"?.. אלה מסוג המשפטים שעולים לא אחת בשיחות עם אנשים מהדור שמעליי ועם קולגות מהתחום הטיפולי.. אני נוטה להסכים ועם זאת להסביר על מה יושב הצורך:

באופן כללי קיימות היום גישות רבות סביב הורות. המשמעות היא שיש הרבה ידע ואיתו גם בלבול J. חשוב שבתוך כל הידע  הקיים הורים ידעו לקחת את מה שנכון עבורם, עבור הבית שלהם. תפקידם של אנשי המקצוע, כפי שאני רואה אותו, הוא לחבר אותם למקום הזה- ידע לצד הבנה והתאמה למשפחה הספציפית על כל מרכיביה.

בכל הנוגע לשינה, יותר ויותר מתחדד לי שהעולם היום, בשנות ה-2000, עם כל ההתפתחות וההיצע שבו, עמוס בגירויים. תינוקות מגיעים לעולם שונה לחלוטין מזה שאני הגעתי אליו לפני שלושים שנה (קצת יותר 🙂 ): המון טכנולוגיה, תאורה, אינסוף גירויים ופעילויות. אלה שיש להם אחים גדולים מתלווים לפעילויות שלהם שגם הן גבוהות בכמה וכמה רמות בכמות הגירויים שמגיעה איתם. נוסיף לזה את הצורך הכלכלי.. הורים שנאלצים לעבוד עד שעות מאוחרות ורוצים להספיק לבלות עם הילדים שלהם ובצדק.. זו המציאות, מלאה באופציות ולא אחת "מאתגרת" תינוקות, בייחוד כשאנו מצפים מהם "לישון כמו תינוק".

תהליכי שינה, בפרט אצל תינוקות, באים לעזור לתינוקות אשר מעצם היותם תינוקות מתקשים להיכנס למצבי רגיעה בייחוד ככל שרמת הפעלתנות גוברת. עוד מתייחסים למעבר מהרחם לעולם החיצון וכמובן למכלול נסיבות החיים של כל ילד (והורה) וכל אלו בצל מציאות מלאה בגירויים.

אז מה אנחנו שואפים בעצם לעשות?                                                                                                     

לספק את אותם תנאים שחשובים כ"כ כדי להרגיע תינוק ולסייע לו להיכנס לשינה טובה. אם נתבונן היטב נראה שחלק ניכר מהדברים מדמה מטבעו תנאים של "פעם". אותם "יועצים" מזכירים למעשה את אותם תנאים שהיו קלים יותר למימוש לפני כמה עשורים..

והאתגר האמיתי שלנו? לבחון כיצד משלבים את ההמלצות הרחבות בתוך כל בית שמתנהל בדרך זו או אחרת במציאות שנות ה2000.

כמה מההמלצות המרכזיות בתהליכי שינה עם תינוקות
מצב העייפות של התינוק: נמנעים ככל האפשר ממצבים של עייפות יתר על מנת לסייע לתינוק להיכנס לשינה נינוח יותר ולישון שינה רציפה יותר.

מבנה היום ובו דגש על זמני רגיעה טרם השינה (על אחת כמה כשזמן הפעילות פעיל יותר/ עמוס בגירויים מכל סוג שהוא- חזותי,שמיעתי וכדומה)

כשרוצים ללמד תינוק לישון באופן עצמאי  (תינוקות רבים מבשילים לכך רק החל מגיל חמישה חודשים ואילך), חשוב על אחת כמה לספק את התנאים הקודמים כדי שיגיעו נינוחים "ללמוד" משהו חדש.

"חפץ מעבר" אשר מייצג את הדמות המטפלת בזמן שזו אינה צמודה לתינוק (מוצץ, חיתול טטרה וכדומה).

רכישת הרגלים באופן קשוב לתינוק תוך שאנו מעבירים מסר של אווירת שינה ונמנעים מכל אינטראקציה אשר עשויה לעורר ולבלבל.

עם ההמלצות האלו ועוד חידודים חשוב לבחון כיצד להתאים את הדברים לכל משפחה עם התנאים הספציפיים שלה. לראות היכן מגמישים את ההנחיות ו/או היכן מתגמשים בתוך בית 🙂

רוני סקולסקי שפירא - צילום שירי פלדברג

רוני שפירא סוקלסקי מגיעה אלינו בקרוב להרצות בפני הורים לתינוקות מגיל לידה ועד גיל שנה וחצי על הקשיים להרדים את הילד בכל לילה. ושבוע לאחר מכן להרצות בפני הורים לפעוטות וילדים מגיל שנתיים ועד חמש.
פרטים נוספים בקרוב.

לרכישת כרטיסים והרשמה לפעילויות, סדנאות, הרצאות לחצו כאן או התקשרו 0504940011

 

 

תגובות

השאירו תגובה
מה קורה אצלנו באוגוסטאיך להיעזר בחשיבה הורית בכדי להתחיל את השנה בצורה נעימה וברורה

השאירו תגובה

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו:
לקוחות ממליצים עלינו
מרכז חברותא להורים וילדים
הכי ממליצה על המקום המדהים הזה!!! ממש בילוי להורה ולילד.
כל הסדנאות מאוד כיפיות ומהנות. חוג הנגרות מעולה!! הבן שלי כבר ממשיך סדנא שלישית,
נהנה מהעשייה ולחזור הביתה עם משהו שהוא בנה.
הסדנת ליווי התפתחותית מדהימה עם לילך עזרא כל מפגש לומדים ונהנים עם הקטנטנים.
סדנת הדרכת הורים מהממת!! קיבלנו המון טיפים וכלים לחיים.
מאמרים אחרונים